Predictii pentru 2013


Cei de la Content Marketing Institute au invitat 83 de specialisti in marketing ca sa-si spuna parerea despre cum va arata anul 2013 in ceea ce priveste social media si content marketing in acest articol.

Mai jos am desprins cateva notiuni care mi s-au parut interesante:

chief storyteller

Firmele vor constientiza importanta elaborarii unei strategii de continut pusa pe hartie si va aparea chiar postul de chief storyteller sau mai pe romaneste povestitorul-sef.

content marketer

Suntem avertizati ca multi oportunisti din categoria consultantilor pe social media se vor grabi sa-si aloce aceasta noua titulatura, continuand din pacate sa produca continut de slaba calitate.

crossmedia-content-marketing

De ce sa suporti singur povara producerii de continut cand te poti asocial cu un partener intr-o relatie castig-castig?

web journalist

Jurnalistii vor trece de la jurnalismul traditional la cel online si vor fi angajati de firme si branduri pentru a forma echipe care se vor concentra pe crearea de content hubs pentru branduri.

Aceeasi jurnalisti vor fi angajati de firme pentru a-si intelege audienta si pentru a-si identifica propria unicitate, ceea ce marketerii nu pot face.

se va face trecerea de la content marketing la valuable information

content cornerstones

Se vor crea calupuri sau colectii de continut orodus pentru un anumit subiect, iar specialistii vor trebui sa gaseasca o modalitate de a misca acest continut pe web fara sa fie legat de un anumit site, cum este flu.gov sau tablespoon.com.

regionally-targeted content

Strategie menita sa raspunda nevoilor locale care va deveni un standard pentru firmele care doresc sa-si construiasca o baza solida de clienti si sa intre in competitie in anumite zone geografice.

faces, not logos

Companiile vor continua sa-si umanizeze si sa-si personalizeze mesajul, punand in centrul atentiei angajati si parteneri.

co-branding

Se va referi mai putin la impartirea banilor la doi, si mai mult la impartasirea acelorasi valori prin co-crearea unor idei stralucite.

socially optimized businesses

Vor avea de castigat afacerile care vor intelege ca social engagement inseamna mai mult decat o pagina pe Facebook, si care vor folosi tehnologiile sociale pentru a livra serviciul sau produsul care va aduce incasari.

custom data

Folosirea custom data va schimba dramatic marketingul de continut.

Am gasit si cateva idei interesante referitoare la mediul de transmitere a continutului:

  • mediile de propagare a continutului vor fi vitale pentru sustinerea strategiei de continut: video, audio, live, animatie, infografice, ebook-uri
  • unele firme vor face podcasting si vor livra continut audio prin infiintarea unor radiouri
  • alte companii vor alege varianta vizualului pentru ca stimuleaza mai multe simturi si merg bine pe mobil, astfel vor diminua cantitatea de printuri si vor investi mai mult in continut vizual: mai putin prin infografice, mai mult prin platforme precum Pinterest, Instagram, Slideshare si Youtube
  • multi specialisti vad ridicarea platformelor mobile pe culmi din ce in ce mai inalte: “mobile content strategy” – nu ai continut pe mobile, nu existi! Ei fac referire nu numai la crearea unui continut care sa fie compatibil cu platformele mobile, ci si crearea de continut folosind platformele mobile
  • 2nd screen” – brandurile isi vor distribui continutul pe televiziuni folosind tehnologie precum WiiU, AppleTV sau Boxee
  • paid paradigms” – companiile vor constientiza intr-un final importanta distributiei platite a continutului precum Facebook Page Post Ads si Promoted Tweets

Astept si parerile voastre legate de tendintele in social media si content marketing in 2013 pentru Romania:

Ce va lua avant?

Ce va fi ingropat?

Iulia

Anunțuri