Cum stai cu reputatia…online?


Stii cum se zice: reputatia se construieste in ani de zile, dar se poate pierde intr-o secunda!

Dar ce inseamna reputatia online?

Inseamna suma informatiilor prezente in apele involburate ale internetului legate de numele tau si postate atat de tine, cat si de persoanele care au imaginea ta:

diplome

certificari

conturi pe retelele de socializare

dar si

poze de la mare in bikini si cu berea in mana

sau

filmulete de la acea petrecere beton in care tu si prietenii tai spuneti bancuri deocheate sub influenta alcoolului care a depasit cu mult limita legala!

Sau si mai rau: numele tau coincide cu cel al unui infractor! Nimeni nu sta sa compare poze!

Ce doresti sa apara pe prima pagina daca cineva, sa zicem angajatorul la care ti-ai depus cvul, iti cauta numele pe Google?

Asta e reputatia ta online.

Acum fa o pauza de 5 secunde si da o cautare pe Google dupa numele tau 🙂

Sunt studii care arata ca angajatorii vor cauta pe Google informatii despre candidatul pe care doresc sa il angajeze si nu se obosesc sa treaca de prima pagina de rezultate.

In 2010, Microsoft a comandat un raport referitor la influenta profilului online al candidatului asupra deciziei de angajare (e vorba de angajatori din S.U.A., Anglia, Germania si Franta) si acestea sunt cele mai importante date:

  • 70% din angajatorii americani au respins candidati in urma informatiilor gasite pe internet
  • 78% din angajatorii americani au folosit motoarele de cautare pentru informatii referitoare la profilul candidatului,
  • 63% din angajatorii americani au cautat pe retelele de socializare,
  • 59% din angajatorii americani au cautat pe siteurile de distribuire foto si video

Motivele in baza carora angajatorii i-au respins pe candidati:

  • stilul de viata (58%),
  • comentarii sau texte nepotrivite scrise de candidat (56%),
  • poze, filme sau alte informatii nepotrivite ale candidatului (55%),
  • comentarii sau texte nepotrivite scrise de prieteni sau membri de familie (40%),
  • critici aduse de candidat angajatorilor anteriori, fostilor colegi sau clientilor (40%),
  • candidatul a dat informatii false (30%) la etc

In 2012, un alt studiu facut de americani arata ca procentul angajatorilor care isi verifica canditatii pe internet este de 91% si anume:

  • 76% iti verifica contul de pe Facebook,
  • 48% – contul de pe Linkedin,
  • 53% pe cel de pe Twitter,
  • 63% din candidati sunt respinsi din cauza postarilor de pe conturi si a faptului ca isi petrec timpul “udandu-si recolta pe Farmville”.

In Romania nu exista statistici de acest gen (sau nu le-am gasit eu), dar dailybusiness.ro afirma ca doar 38% dintre angajatori cauta informatii despre candidat in social media, dar procentul incepe sa creasca.

Asa cum spune chinezu.eu, daca vrei un job, trebuie sa lucrezi la profilul tau online caci vrem-nu vrem, cu totii avem unul din momentul in care ne-am facut un cont pe Facebook si am distribuit prima poza, dar depinde de noi sa il tranformam in brand personal.

Diferenta dintre profil si brand este filtrarea tuturor informatiilor inainte de a fi postate (“ce spune postarea/poza/comentariul asta despre mine?”) si apoi munca efectiva de construire si dezvoltare care nu este deloc facila si nici rapida.

La o scurta investigare pe net, altii mai destepti decat mine ne arata cum:

  • seteaza si administreaza conturi personale pe Facebook, Linkedin, Twitter, Pinterest, profil Google+  cu scopul de a scoate in evidenta pregatirea profesionala, pentru a distribui informatii si stiri din domeniile de interes pentru tine, diplome, certificate, recomandari de la angajatori, valori personale, aspiratii, date care sa-ti reflecte caracterul si care sa arate abilitati solide de comunicare
  • foloseste corect limba romana
  • prezinta-te lumii cu o poza de profil decenta si clara, daca se poate facuta la un fotograf profesionist, nu pune poze abstracte, excentrice; si lipsa pozei transmite un mesaj
  • nu pune informatii false in legatura cu tine sau cu pregatirea ta profesionala
  • nu face comentarii/glume rasiste sau misogine
  • alege-ti cu atentie prietenii de Facebook
  • alege informatiile cu care vrei sa fie asociat numele tau
  • fii personal fara sa dezvalui informatii personale: ofera continut care sa-ti demonstreze inteligenta, abilitatile profesionale si caracterul placut
  • protejeaza-ti brandul de hotii de profile: semneaza-ti continutul ori de cate ori este posibil (vezi Google authorship)
  • foloseste instrumentele din social media pentru a-ti promova brandul
  • daca stapanesti un anumit domeniu si ai experienta (vanzari, calculatoare, marketing, tuning, etc), ofera articole pe blog (personal sau de firma)
  • oricare este brandul tau si instrumentele de social media pe care le folosesti pentru a-l face cunoscut, ofera continut de calitate in mod regulat (nota mea: ceea ce nu este usor)
  • daca ai fost “tanar si nelinistit” si la o cautare pe Google a propriului nume, au aparut la loc fruntas poze/informatii de care nu mai esti mandru sau care nu vrei sa te reprezinte, foloseste programul BrandYourself sau oricare altul de acest fel care face urmatorul lucru: cum nu poti sa stergi ce apare pe internet despre tine, acest instrument te ajuta sa pui pe prima pagina informatiile esentiale pentru tine si cariera ta profesionala si sa impingi cat mai departe rezultatele stanjenitoare.

devil-reputation

Spor la   branduit!

Iulia

Anunțuri