Romanii sunt frumosi


Romanii sunt frumosi este un proiect initiat pe facebook de catre Alexandru Dan George si Dan Adriana Cristina care a implinit pe 15 ianuarie 2013 un an de activitate.

Scopul acestui proiect este

“reprogramarea pozitivă a mentalului colectiv, exprimarea liberă, starea de bine, colaborările fructuoase, conviețuirea sinceră”.

740383_515827541771833_916429411_o

Proiectul are peste 2000 de likeuri si organizeaza intalniri tematice in fiecare luna in Bucuresti.

Mi se pare o initiativa laudabila si inteleg pe deplin ratiunea din spatele ei.

Dar eu nu sunt atat de norocoasa incat sa vad ce vad ei: “romanii sunt frumosi” (evident adjectivul “frumosi” nu se refera la frumusetea fizica, ci este o denumire generica a mai multor trasaturi pozitive ale romanilor enuntate de participantii la proiect: romanii sunt fascinanti, talentati, visatori, etc) mi se pare (in acest moment al societatii noastre) mai degraba o dorinta decat o oglindire a realitatii.

Mi-as dori sa vad scrise pe aceste coli alte propozitii precum:

romanii sunt responsabili

romanii sunt educati

romanii sunt empatici

romanii sunt cinstiti

romanii au caracter

romanii sunt solidari

romanii sunt generosi,

etc.

Mi-ar placea sa vad atribute ale aplecarii romanilor catre comunitate si ideea de respect fata de ceilalti cetateni.

Sa va dau cateva exemple concrete din experienta personala ale lipsei de respect a romanului fata de ceilalti:

-iarna grea, masina personala sub zapada, cetateanul isi deszapezeste masina din parcare, dar pune toata zapada in spatele masinii alaturate, fara sa-i pese ca proprietarul respectivei masini va trebui sa debaraseze si zapada pusa in plus in spatele masinii (ceea ce eu nu fac)

-cetatean cu catel in intretinere care nu se apleaca din sale sa stranga de pe urma acestuia (vezi aici campanie), fara sa-i pese de imaginea ingretosatoare pe care o capata trotuarul si obligatia trecatorilor de a face slalom printre dovezile concrete, cum spune RoyalCanin in reclama (ceea ce eu nu fac)

-sofer care parcheaza aiurea fara sa-i pese ca astfel ocupa doua locuri de parcare (ceea ce eu nu fac)

-stapan de catel mascul care ii permite acestuia sa se imperecheze cu maidaneze, fara sa-i pese ca astfel contribuie la cresterea populatiei de caini comunitari (ceea ce eu n-as face), subiect fierbinte si problema mare, stim cu totii, care inca nu a fost rezolvata de autoritatile locale

-cetatean care arunca ambalajul de hartie pe jos desi acum sunt cosuri de gunoi din 10 in 10 metri fara sa-i pese ca astfel face mizerie (ceea ce eu nu fac)

-apartament in bloc, weekend, vecinul de sus lucreaza la renovarea casei (nu, nu vopseste, da gauri cu bormasina…) in intervalul 13-16 cand doresc sa dorm (ceea ce eu nu fac)

Si exemplele pot continua inclusiv la nivel macro adica de institutii …

De ce nu se gandesc romanii la consecintele actiunilor lor?

De ce nu le pasa?

Dar poate gresesc.

Poate incetul cu incetul o sa incep sa cred si eu ca romanii sunt frumosi, asa ca va invit sa participati la urmatorul eveniment si celor din spatele proiectului le urez sa duca proiectul cat mai departe:

736476_519235531431034_967667560_o

