12 plante


– Buna cafea ai facut, draga, imi merge la suflet! Parca ma mai linisteste putin… drept sa-ti spun nu stiu ce mi se intampla in ultima perioada, nu prea ma simt bine.

– Cum stai cu analizele?

– Sunt normale, colesterolul este standard, glicemia normala, doctorul mi-a luat si tensiunea: 12 cu 7, mai bine de atata nu se poate…

– Si totusi nu te simti bine…am eu o teorie legata de subiectul asta: omul nu este adaptat la stilul de viata modern pentru ca nu este facut sa traiasca in mediul in care traim astazi

– Cum asa?

– Pai gandeste-te: mergi la birou cu masina personala, stai la birou pe scaun toata ziua, te intorci acasa cu masina personala si uite-asa te trezesti ca ai mai pus un kilogram, nu?

– Chiar ma intrebam de ce ma strang fustele!

– Pai cum sa fii in conditie fizica buna daca nu te misti? Si aici te ajuta urzica si coacazul negru. Cum? Pai urzica scoate surplusul de apa si toxinele pentru ca are efect diuretic, iar coacazul negru iti detoxifica organismul.

– Ia uite! Nu stiam.

– Si in timpul zilei ce mananci?

– Ce sa mananc? Dau fuga pana la colt si imi iau o saorma mica si o gogoasa ca desert.

– Ntt, grasime, prajeala, zahar! Si te miri de ce te doare burta. In problema asta migdalul si magnolia sunt cele mai potrivite ca te ajuta sa-ti rezolvi neplacerile digestive. Sa continuam: cum te intelegi cu seful tau mai nou?

– Pai nu-i nimic nou, la fel de evervant si prost-crescut este! Ma apuca durerea de cap numai cand il vad!

– Vezi, aici vorbim de teiul argintiu si adio stres si nervozitate!

– Ce-i tot dai inainte cu plantele astea? De unde sa le iau?

– Ai putintica rabdare, cum spunea inegalabilul Ion Luca Caragiale, si iti voi dezvalui toata tarasenia! Ia gandeste-te la Andrei, fii-tu, care stii ca are un talent deosebit sa manance amestecat si uite asa isi da peste cap stomacul. Sa stii ca exista o planta si pentru situatia asta: ghimbirul care reechilibreaza flora intestinala si il ajuta sa se puna pe picioare.

– Cand ai dreptate, ai dreptate!

– Si ca sa nu zici ca la tine sunt toate problemele, iti spun si de mine: stii ca am dureri de cap de nu mai vad pe unde calc cateodata, cautand eu pe internet, am citit ca salcia are proprietati antiinflamatorii si ca ii mai zice si “aspirina vegetala”

– Ei, uite, asta nu stiam! Dar pentru astenie si epuizare, ca stii ce mult munceste Alexandru, barbate-miu, ce e bun?

– E bun mesteacanul pufos. Iar ca noi, femeile, sa nu ajungem prea repede la nesuferita de menopauza si sa imbatranim inainte de vreme, ne ajuta stejarul si orzul verde.

– Asa da! Ai lovit unde ma doare!

– E iarna, e frig, bei ceva rece sau te imbraci mai subtire, a dat raceala peste tine! Socul te ajuta sa treci mai usor prin simptomele infectiilor cailor respiratorii.

– Dar ceva ajutator pentru soacra-mea care sufera de tromboflebita?

Gingko biloba, evident, stie toata lumea!

– Toate-s bune si frumoase, dar de unde iau eu toate plantele astea, ca doar n-am gradina pe balcon!

– Le iei de unde le iau si eu adica de la Plantina, sub forma suplimentului alimentar 12 plante! Dar gandeste-te ca este doar un supliment alimentar, tu trebuie sa iti schimbi stilul de viata, sa mananci mai sanatos, sa mergi mai mult pe jos, sa stai mai mult in aer liber, iar plantele te vor ajuta.

– Hai ca te-am pupat! Plec sa vad de unde imi iau si eu 12plante!

cutie-12-plante       O campanie blogalinitiative.

