Despre fericire


responsible for my own happinesssursa foto

             In ultimele saptamani, m-am trezit ca ma preocupa din ce in ce mai mult subiectul fericirii: ce este si cum poti sa fii fericit. Se pare ca a venit acel moment in viata mea cand constientizez ca fericirea ti-o faci cu mana ta, ca sa zic asa, nu trebuie sa astepti sa-ti pice de undeva sau sa ti-o aduca cineva. Gand la gand cu bucurie: iata ca Asociatia Initiativa pentru Fericire organizeaza in perioada 5-6 octombrie 2013 Conferinta pentru Fericire. In ce consta aceasta conferinta? In ateliere de lucru si prelegeri sustinute de experti din Anglia, USA, Japonia si Chile. Cred ca va fi foarte interesant! Au nevoie romanii sa invete cum sa fie fericiti? Cu siguranta, avand in vedere ca Romania se situeaza pe locul 90 din 156 in World Happiness Report dat publicitatii chiar astazi 9 septembrie 2013. Va las sa descoperiti singuri care sunt cele mai fericite tari, dar va comunic si observatia mea: moldovenii sunt mai fericiti decat romanii (sa aiba vreo legatura faptul ca moldovenii ocupa locul doi in Europa la cantitatea de consum alcool pur, dupa cehi, cu 12litrii pe cap de locuitor cand media este de 7litrii?!…sunt rea, stiu!), iar romanii sunt mai fericiti decat bulgarii.

Fericirea este cat se poate de personala, fiecare stie ce il face fericit sau ar trebui sa stie. Ce ma face pe mine fericita?

Din 2002 imi castig existenta la firma infiintata impreuna cu sotul meu si sunt fericita cand primim telefoane de la clienti spunand ca produsul importat de noi este bun sau cand clientul revine cu comanda sau ne recomanda mai departe. Nu cred sa existe om care sa nu fie fericit cand munca sa este apreciata sau isi vede implinite visele profesionale!

Trebuie sa recunosc ca nivelul meu de fericire a crescut in momentul in care am cumparat bilete la recentul concert The Wall al lui Roger Waters, iar in ziua respectiva topaiam prin casa strigand: Merg la concert! Meeeerg la conceeeeert! Sa mai spun cat de euforici am fost toti cei de la concert in momentul in care cantam din toti plamanii We don’t need no education/Teacher, leave them kids alone? Asa trebuie cheltuiti banii, pe experiente, nu pe genti sau pantofi! Creati-va amintiri care sa va bucure sufletul pentru ca le veti avea toata viata!

Sunt mai fericita de cand o am pe Kimi, bigalita noastra. A trebuit sa ne schimbam viata in asa fel incat sa o includa si pe ea, nu ne-a fost usor la inceput, dar toate problemele trec pe planul doi cand ma uit in ochii ei calzi si aproape umani. Si mi-a mai adus Kimi si a doua sursa de bucurie zilnica: grupul iubitorilor de beagle de pe facebook. Am cunoscut aici oameni cu un pronuntat simt al umorului si o doza consistenta de nebunie, pentru ca trebuie sa-ti lipseasca niste tigle de pe casa ca sa poti trai cu un bigal! Cei care nu cunosc rasa, nu pot intelege despre ce vorbesc :).

Si nu in ultimul rand sunt fericita cand cerul este albastru, iar soarele bate cald. Da, unii vor spune ca asemenea bucurii sunt puerile. Dar cred ca este important sa fii un om optimist din fire, iar eu cred ca sunt si in plus incerc sa-i ocolesc pe acei oameni care iti raspund la Buna dimineata cu Ce gasesti asa de bun la ea?! Brrr!, chiar mi-e mila de acesti oameni.

Este important pentru mine sa gasesc surse de bucurie si fericire? Bineinteles! Viata e prea scurta ca sa ti-o petreci cu ganduri negre si lipsa dorintei. Trebuie sa iti doresti sa fii fericit, sa fii dispus sa iesi din inertia personala si sa cauti acele activitati care te fac fericit zilnic, fie ca e vorba de o plimbare in parc sau un curs de olarit.

            Cam atat despre sursele mele de fericire. Pe voi ce va face fericiti?

