Google+ si noul editor de fotografii


Am cont personal si pagina de firma pe Google+ de anul acesta, dar nu le-am folosit prea intens, facebook avand intaietate. Dar motivul principal pentru care foloseam contul de Google+ era editorul excelent de fotografii care imi permitea sa editez o fotografie a unui produs in asa fel incat sa transmit informatiile de care are nevoie cumparatorul fara sa il trimit pe alt site (am vorbit aici mai mult).

Ieri intru in contul Google+ cu aceeasi intentie, de a edita o fotografie de produs, dar primesc mesajul ca editorul nu poate fi incarcat decat daca trec la Google Chrome.

google-plus-photo-editing-requires-chrome

Buuun. Descarc Google Chrome, dar tot nu pot accesa editorul pentru ca placa video a calculatorului este prea veche (Intel 82945G Express Chipset Family). Asa imi trebuie daca nu actualizez hardware-ul, raman in urma cu tehnologia! Trec pe alt calculator cu placa video mai contemporana (daca pot sa ma exprim asa :)), instalez Google Chrome si iata ca mi se dezvaluie editorul foto din Google+. Ulterior aflu ca aceasta schimbare a intrat in vigoare de acum aproximativ doua saptamani si este creatia echipei Snapseed de la Google. Dar surprize, surprize! editorul foto nu mai e ce-a fost, filtrele pe care le stiam nu mai exista. Filtrele noi permit utilizatorului sa editeze fotografia in functie de lumina, culoare, contrast, focalizare, are filtre pentru alb/negru, aspect invechit, etc, (vezi aici).

google-plus-better-photo-editor

Da, e adevarat, in editorul anterior puteai sa pui mustati, coronite, stelute si alte efecte (pe care eu nu le-am folosit niciodata, e clar ca se adresau adolescentilor), dar aveam si posibilitatea inserarii de text in diverse fonturi, culori si dimensiuni. Este evident ca editorul actual se adreseaza fotografilor profesionisti sau amatori. In cel anterior existau cateva filtre care imi placeau in mod deosebit, dar lipsa posibilitatii de a introduce text in fotografie mi se pare o mare eroare. Ar fi fost poate mai corect din partea Google+ sa lase utilizatorilor sai posibilitatea de a alege intre editorul vechi si cel nou (chiar si cu obligativitatea de a trece la Google Chrome). In forma actuala, eu nu mai pot folosi editorul.

Asa ca dupa ce am trecut printr-o gama larga de emotii negative (de la „nu se poate! nu e adevarat!”, la indignare si frustrare), mi-am inghitit resemnarea cu niste ciocolata si inchei articolul cu vorbele intelepte ale lui George, sotul meu, mai realist in ceea ce priveste soarta aplicatiilor gratuite de pe internet:

         Ai platit pentru el (editorul, adica)?

         Nu!

         Atunci nu te mai plange ca ti l-au luat!

         Pfff…

