15 motive pentru a participa la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii


Daca ati fost invitati la sedinta de informare cu privire la avantajele medierii, iata motivele mele pentru care trebuie sa participati:

1. aflati ce inseamna medierea general vorbind (definitie, principii de functionare, domeniile de aplicare ale medierii ca modalitate de rezolvare a conflictului, rolul mediatorului, obligatiile mediatorului, ce este acordul de mediere si ce valoare si putere juridica are, etc);

2. ii puteti spune mediatorului in cateva cuvinte ce inseamna conflictul pentru care ati fost invitat din perspectiva dvs, ajutandu-l astfel sa va comunice cum va poate ajuta medierea in cazul dvs;

3. mediatorul va observa modalitatea de interactiune dintre dvs si partea care v-a adresat invitatia, oferindu-i astfel mai multe informatii care sa il ajute sa aduca acele argumente menite sa va faca sa intelegeti daca medierea este o cale de rezolvare sau nu;

4. puteti schimba cateva cuvinte si chiar informatii cu cealalta parte referitoare la conflict, poate ca este pentru prima data, poate veti vedea ca cealalta parte are alta atitutdine;

5. puteti veni insotit de avocat sau o alta persoana din familie (eu nu-i refuz pe insotitorii partilor la sedina de informare), nu ascultati avocatul care va spune ca stie ce este medierea si ca nu face obiectul conflictului dvs, o informare profesionista nu poate fi facuta decat de mediator si este dreptul dvs la informare, luati-l si pe el la sedinta, si avocatii trebuie sa afle detalii despre mediere, ii poate ajuta sa-si serveasca clientii cu mai mare eficienta;

6. participarea la sedinta de informare nu inseamna acceptarea din partea dvs a „cererilor” celeilalte parti, nu va angajati la nimic, ci doar primiti o mana intinsa si o sansa de a alege o cale nelitigioasa pentru rezolvarea conflictului; nu va refuzati aceasta sansa!;

7. sedinta de informare inseamna ca puteti discuta cu mediatorul pentru a obtine o alta perspectiva, una pe care poate nici nu vi-o imaginati, fiind in mijlocul problemei;

8. puneti-i intrebari mediatorului, va fi mai mult decat fericit sa va raspunda (sau cel putin asa fac eu :));

9. ca sa nu aveti indoieli cu privire la scopul si continutul sedintei, puteti sa il sunati pe mediator la telefonul mentionat pe invitatie;

10. NU VA TRIMITETI AVOCATUL SAU ALTA PERSOANA IN LOCUL DVS! medierea este o chestiune personala, merge mai departe de drepturile dvs conform legii, inseamna rezolvarea conflictului pe baza intereselor, numai dvs stiti care sunt interesele si ce doriti; medierea se refera mai ales la relatii si reconstruirea acestora, cealalta parte nu are o relatie cu avocatul dvs, ci cu DVS (relatie inseamna orice, de la chirias-proprietar, la matusa-nepoata, client-furnizor, medic-pacient, administrator bloc-proprietar, etc);

11. daca nu va puteti deplasa la biroul mediatorului din motive bine intemeiate (interziceri de ordin medical, etc) dar doriti sa participati, spuneti acest lucru mediatorului si intrebati-l daca poate sa tina sedinta la dvs acasa, nu este nevoie decat sa aveti niste scaune disponibile (eu accept si aceasta varianta);

12. daca refuzati categoric sa fiti in aceeasi camera cu cealalta parte, spuneti-i acest lucru mediatorului si solicitati-i sa sustina sedinta de informare separat pentru fiecare parte, adica sa va programeze la ore diferite sau in zile diferite, nu este situatia ideala dar mai bine asa decat sa nu veniti deloc!;

13. la sfarsitul sedintei si a discutiilor, mediatorul va va intreba daca doriti sa rezolvati conflictul dvs prin mediere;

14. la sfarsitul sedintei, semnati certificatul de informare care spune ca ati aflat despre mediere si bifati modalitatea prin care alegeti sa va rezolvati conflictul;

15. daca doriti mediere, dar nu va place mediatorul, il puteti schimba, dar atentie! conform principiilor medierii, mediatorul trebuie acceptat de ambele parti, deci daca ii propuneti un alt mediator celeilalte parti, aceasta trebuie sa il accepte; puteti cauta un alt mediator cerand recomandari sau direct pe tabloul mediatorilor.

Acestea sunt motivele mele pe care le expun partii ca mediator daca am ocazia sa vorbesc direct cu partea, dar cum nu se poate intotdeauna sa contactez partea invitata (prin telefon sau mail), mi-ar placea sa cred ca acest articol vorbeste in locul meu. Mediatorul este un specialist in comunicare si in observarea felului in care cele doua parti interactioneaza, dar daca in biroul sau nu sta decat o parte, munca lui este doar pe jumatate facuta.

A! am uitat sa va spun ca sedinta este gratuita! in schimbul a treizeci de minute – o ora din viata dvs, puteti primi informatii si o perspectiva diferita asupra lucrurilor care va poate economisi timp, bani si stres pe viitor!

VENITI LA SEDINTA DE INFORMARE!

Autor articol Mediator Iulia-Cristina Uta

MediationCartoon

Birou mediere 0745.548.400

sursa foto: lawcomix.com

Anunțuri