Public speaker – sase oameni intr-unul singur


10517214_691443394236963_3486959194004501779_osursa foto

Am fost marti la cursul de public speaking oferit de Amalia Sterescu impreuna cu Blogal Initiative pentru bloggeri.

Nu, nu m-am numarat printre castigatorii concursului si totusi lucrurile s-au aranjat in asa fel incat am fost chemata sa particip! Evident c-am zis “Vin!” si m-am bucurat nespus.

Cursul s-a desfasurat in incinta hotelului Residence Domenii, un hotel micut, cu personal atent.

Ora de incepere era 8.30 si cum locatia imi era necunoscuta, am zis sa ajung mai devreme in zona ca in cazul in care nu nimeresc, sa am timp sa bajbai.

Am ajuns cu juma’ de ora mai devreme, am prins-o pe Amalia verificand detaliile tehnice ale cursului si dupa ce m-a salutat si i-am explicat de ce am ajuns asa devreme, m-am retras pe terasa salii unde am fost servita cu o cafea Lavazza.

Ce inceput frumos de zi: pe terasa unui hotel cochet, cu o cafea pe masa, sub un soare care inca era bland!

Incet-incet, au inceput sa soseasca si colegii bloggeri: Emil CalinescuCristian China BirtaCristian FloreaMadalina IancuSimona MocanuFlorina FecioruAdela ParvuAndra NiculaMarin Apostol, jurnalistul Catalin Striblea.

Cursul a durat pana la 17.30 (cu o pauza de masa de o ora), am luat notite pe 7 pagini si am invatat foarte multe lucruri:

cum sa-ti controlezi emotiile,

cum sa te pregatesti pentru livrarea discursului,

reguli referitoare la continutul mesajului pe care doresti sa-l transmiti,

cum sa atragi si sa mentii atentia audientei,

cum sa reactionezi in functie de audienta si multe alte tips&tricks pe care va invit sa le descoperiti singuri mergand la cursurile oferite de publicspeakingschool.

Ce este un public speaker?

Un public speaker este 6 oameni intr-unul singur, adica asa cum spune Amalia:

Public speaker = presenter + trainer + moderator + comedian + story teller + sales

Dupa cum vedeti un public speaker trebuie sa fie capabil sa faca multe lucruri:

sa fie un prezentator,

sa instruiasca,

sa modereze,

sa binedispuna,

sa stie sa spuna povesti pentru oameni mari si sa vanda.

Desi m-a surprins definitia, in acelasi moment mi-am dat seama ca nu ar trebui sa ma mire pentru ca tot asa trebuie sa fie si un mediator: sa stie sa asculte fara sa judece, sa empatizeze fara sa simpatizeze, sa puna intrebari fara sa deranjeze, sa fie diplomat in abordari, sa stie cand sa taca si cand sa-i invite pe ceilalti sa vorbeasca, sa modereze discutia dintre parti, sa rasuceasca cuvinte si sa oglindeasca aspecte pozitive si asa mai departe. Un fel de strutocamila.

Amalia este un trainer minunat:

ne-a explicat cu rabdare materialul pregatit,

ne-a aratat exemple de “asa nu/asa da”,

ne-a pus sa facem exercitii,

ne-a povestit din experienta ei de public speaker,

astfel ca la sfarsitul cursului toti am fost in stare sa punem in practica ce am invatat.

Eu am avut asteptari de la acest curs si toate mi-au fost indeplinite.

Va invit acum la urmatorul exercitiu: sa-mi spuneti (cu link atasat) care a fost cel mai bun discurs al unui public speaker roman pe care l-ati auzit voi si de ce.

Weekend placut!

Iulia

