Social Media Summit Bucuresti 2016-cum a fost


Am fost vineri la Social Media Summit Bucuresti: pentru mine, a doua editie, pentru Revista Biz, a zecea!

Asa cum ne-a spus si Marta Usurelu, a fost nevoie de mult curaj  sa inceapa in anul 2006 o serie de evenimente avand in centru social media, un subiect despre care multi nici nu stiau ce inseamna. Asa ca felicitari Revista Biz pentru viziune!

Anul trecut am ajuns la #smsbucuresti in timp util pentru a-mi alege locul in sala, anul asta am luat 330 in loc de 331 si am ajuns cu 10 minute inainte de inceperea conferintei. Pentru ca am ajuns tarziu, n-am mai putut sa-mi aleg locul, dar am avut noroc ca am gasit un scaun liber la o masa. Pentru ca locul era din profil, am stat toata seara cu gatul stramb si am scris pe genunchi. Dar, nu-i bai, am rezistat!

N-am venit la conferinta ca sa nu merg la birou, cum spune campania #bereal lansata de KFC Romania, ci pentru ca vreau sa invat.

Social media este un domeniu foarte dinamic pentru ca reinventeaza comunicarea dintre oameni si branduri, iar competitia intre gigantii retelelor este apriga. Asa ca nu voi scapa ocazia de a ma pune la curent cu tendinte, schimbari, dar mai ales ma intereseaza concluziile la care au ajuns in ultimul an de activitate profesionistii care sunt mult mai aproape de miezul problemei decat mine.

Asa ca iata concluziile:

Mugur Patrascu:

Digitalul – al doilea val. De ce in 2016 incepe a doua revolutie digitala in comunicare?

Daca primii zece ani de social media au fost sub semnul entuziasmului si a incercarilor, incepand cu 2016 tot ce inseamna comunicare intra intr-o noua era – era post-Colectiv, era profesionalizarii. De ce? Pentru ca a fi prezent pe social media se vede acum dintr-o noua perspectiva, iar fiecare perspectiva produce schimbari la niveluri diferite.

La nivel macro: Facebookul alege presedintele si influenteaza institutii ale statului.

La nivel micro: cartea politistului Godina n-ar fi avut asa mare succes fara activitatea lui pe facebook.

La nivelul agentiilor de stiri: stirile nu mai sunt de mult timp pe hartie, le citesti direct pe facebook sau twitter.

La nivelul comunitatilor: facebook este locul unde grupuri mari de oameni adunati in jurul unui interes comun se pot mobiliza mult mai eficient.

La nivelul vanzarilor: dezvoltarea relatiei interpersonale dintre furnizor si clientul interesat devine cel mai important pas anterior vanzarii propriu-zise. Despre integrarea comenzilor in facebook: daca vrei sa comanzi mancare, nu mai trebuie sa iesi din facebook, dai comanda direct! Convenabil pentru client si foarte profitabil pentru furnizor! Deja nu mai conteaza unde esti (site, platforma, etc), ce conteaza este cum folosesti digitalul pentru a-ti prezenta povestea.

La nivelul brandului: reintoarcerea la brand si la povestea lui.

La nivel personal: oamenii se schimba.

La nivel de advertising: comunicarea se schimba pentru ca cine gandeste apropiat de oameni, empatic cu ei, relevant in ceea ce ii priveste, va castiga.

Mugur isi incheie prezentarea anuntand ca deschide o noua agentie numita SCREEN NATIVE. Ce isi propune noua agentie? Sa ilustreze convingerea ca nu mai exista medii, ci doar ecrane si ca numai asa putem ramane legati de oameni. Digitalul a murit ca obiectiv, el a devenit fibra intregii comunicari. Pe 24 februarie Mugur lanseaza proiectul #change si ne invita sa urmarim canalul youtube al agentiei.

Cristian Manafu:

Cum sa faci marketing cu ajutorul influencer-ilor?

Cristian crede ca una din tendintele anului 2016 este marketing-ul prin influenceri.

Ce este un influencer?

Este acel om care vorbeste unei audiente deja formate si care are puterea de a o influenta.

Influencerii sunt persoanele publice, vedetele, bloggerii. Nu este de mirare ca bloggerii sunt influenceri pentru ca 58% din romanii care colinda zilnic internetul citesc bloguri.

Iata aici un fel de clasificare a influencerilor unde ii recunosti pe Zoso, Cabral, Petreanu, Radu F. Constantinescu, Ana Morodan si Dana Rogoz.

social-media-summit-bucuresti-2016-cristian-manafu-10-638

Dintre cele 7 criterii pe baza carora sa alegi influencerul, Cristian spune ca cel mai important este relevanta, chiar mai important decat reach-ul.

De ce sa lucrezi cu influenceri?

Pentru ca brandurile inca vorbesc o limba de lemn, iar audienta vrea sa vada oameni reali purtand produsul sau folosind serviciul respectiv, nu poze de marketing, frumoase, dar inerte.

Este bine sa mergi cu cativa influenceri pe termen lung: asa creste credibilitatea si impactul asupra audientei fiecaruia dintre ei.

Florin Scripca a.k.a. Chef Foa:

Experienta ChefXperience

Chef Foa a fost foarte emotionat, s-a vazut ca nu are prea multa experienta in ceea ce priveste prezentarea unui material.

Nir Refuah, Chief Digital Officer, McCann Erickson CEE & CEO MRM Worldwide Bucharest ne-a prezentat campaniile KFC Romania de anul trecut.

Sunt sigura ca le stiti:

#littlemoneybig fun

#nuepanicaman

#fakation

Ce am retinut de la Nir: no reference strategy, adica nu stii niciodata daca o campanie va avea rezultate, trebuie sa risti pentru ca nu ai intotdeauna statistici pe care sa te bazezi, cum spune o prietena „trebuie sa simti in stomac”. E chestie de inovatie, incredere si curaj.

Bogdan Nitu, Webstyler:

Cum influenteaza bradurile si agentiile continutul de pe bloguri

Mi-a placut Bogdan, a vorbit cu pasiune si dorinta sincera de a ne da informatii importante pentru el.

Are stofa de invatator, de om care transmite mai departe si ii ajuta pe ceilalti sa creasca.

Bogdan a vorbit despre faptul ca in social media, oamenii au ajuns departe, iar marketerii gafaie in urma lor, unii din ei nici nu si-au dat seama ca vorbesc la pereti.

Viata se intampla in alta parte, iar pentru marketeri este momentul sa-i ajunga din urma pe consumatori si sa fie pe acelasi plan.

Ce-i impiedica pe marketeri sa treaca in fruntea plutonului de alergatori?

Pentru ca este vorba de maraton aici…El zice ca e treaba de curaj, mai exact de lipsa lui.

Cum pot marketerii sa schimbe situatia?

Realizand ca social media inseamna intrarea comunicarii in era sensului.

Iar el vede „sensul” cu urmatoarele intelesuri:

  1. utilitate: brandul propune consumatorilor un produs care le rezolva o problema, ii ajuta sa-si indeplineasca nevoi/dorinte – exemplu: aplicatia de alergat de la Nike nikeplus
  2. responsabilitate: sau CSR, scopul brandului este de a face bine in lume, iar consumatorul obtine ceva in plus
  3. apartenenta

social-media-summit-bucuresti-2016-bogdan-nitu-webstyler-24-638

„Uitati de canale de social media sau formate de content, concentrati-va pe sens! Exploatati emotiile pentru atingerea unor valori, responsabilitati, implicare sociala”.

Catalin Cincu, Zelist:

Cei mai importanti jucatori din blogosfera romaneasca in 2016

Toti bloggerii din sala si-au tinut rasuflarea cat timp a prezentat Catalin listele blogurilor dupa domenii, relevanta, reach, rezonanta. Din cand in cand sala izbucnea in aplauze, iar bloggerul care isi vedea numele pe lista tragea un chiot de bucurie.

Marta Usurelu:

Cine sunt cei mai utilizati bloggeri in campanii si cele mai active agentii in social media?

Marta a incheiat ziua cu lista celor mai lucrativi bloggeri si cele mai active agentii.

Chinezu a iesit pe primul loc pentru al treilea an consecutiv, ceea ce pe mine nu m-a surprins. Il cunosc pe Cristian din perioada cand participam la Blogal Initiative si apoi cand am participat impreuna cu alti bloggeri la cursul de public speaking.

Invitat de Marta sa spuna cateva cuvinte despre ce inseamna sa fii bloggerul nr 1 al agentiilor, la o distanta importanta de nr 2, Chinezu s-a aratat cumva dezamagit, desi mandru de rezultat. Pentru ca el intelege ca bloggerii inca nu s-au profesionalizat, nu au intrat inca in mindsetul de business, cum zice el.

Eu inteleg ce vrea sa spuna: eu ca blogger imi reprezint propriul brand si ca orice brand trebuie sa am grija cum vorbesc cu clientii, dar si cu furnizorii. Dar cel mai important este sa pornesc relatii atat cu furnizorii, cat si cu clientii. Pentru ca e vorba de oameni, adica am depasit demult modelul B2B, acum suntem in plin model H2H.

Mi-a placut SMS Bucuresti de anul acesta, desi parca au fost mai putine prezentari, mai putine informatii, concluzii, perspective personale.

Ceea ce nu ma impiedica sa spun ca voi fi prezenta no matter what la SMS Bucuresti 2017!

De-abia astept :).

Seara buna!

Iulia

Anunțuri