Show me your marketing!


Am auzit prima oara termenul „marketing” in 2001 cand am inceput cursurile de la Codecs Romania pentru modulul Professional Certificate for Management.

Mi-a placut la nebunie tot ce-am invatat si spun cu sinceritate ca a fost un moment important in viata mea cand am urcat 10 trepte in dezvoltarea personala si profesionala. Pur si simplu mi-a deschis mintea. Nu am avut un capitol exclusiv despre marketing, ci subiectul marketing a fost inclus in sub-modulul „Managing customer and client relations”. Avand in vedere definitia termenului „marketing”, acest lucru este corect.

Definitie Dictionar de neologisme (1986):

MÁRKETING s.n. Știință a eficienței economice, înglobând totalitatea tehnicilor și metodelor moderne referitoare la livrarea mărfurilor de la producător la cumpărător, în ceea ce privește atât desfacerea propriu-zisă (organizarea magazinelor), cât și depozitarea, transportul, asigurarea, sondarea și prospectarea pieței etc. [< engl. marketing < market – piață].

Definitie Dictionar de cuvinte recente, editia a II-a (1997):

márketing s.n. (ec.) Ansamblul tehnicilor și metodelor care au drept obiect stabilirea strategiei comerciale a unei firme, mai ales prin studiul pieței

Definitie DEX (1998):

MÁRKETING s. n. Disciplină și activitate comercială care pornește de la cunoașterea curentă și în perspectivă a nevoilor cumpărătorilor, spre a satisface operativ aceste nevoi. – Din engl. marketing.

Daca cititi cu atentie cele trei definitii, veti vedea ca acestea s-au schimbat.

In definitia din 1986, marketing inseamna organizarea procesului de livrare a unui produs din momentul in care acesta a iesit pe usa producatorului si pana a ajuns in casa cumparatorului. Foarte tehnic si concentrat pe etapele acestui proces.

In definitia din 1997 deja se produce o schimbare: marketingul se muta din exterior in interiorul organizatiei si contribuie chiar la stabilirea strategiei comerciale prin studiul pietei.

In 1998 definitia trece de la denumirea generala „piata” la „cumparatori”, nu se mai concentreaza pe produs, ci pe cumparator si pe nevoile acestuia. Astfel obiectivul marketingului este de a cunoaste nevoile cumparatorului si de a le satisface. Este vorba de a cunoaste nevoile pe care cumparatorii le au acum, dar si sa anticipeze nevoile pe care le vor avea in viitor. In centru nu se mai afla produsul, ci clientul si ce isi doreste el.

Sau cum zice Seth Godin:

„Don’t find customers for your products, find products for your customers.”

Iar clientul de astazi nu se mai aseamana cu clientul de acum cinci sau zece ani.

Internetul si digitalul ne-au schimbat pe toti, atat furnizori, cat si cumparatori, de la felul in care vorbim unii cu altii sau cu organizatiile, la felul in care cumparam produse si servicii. Nu mai vorbesc de social media si cum ne influenteaza ea viata.

Sa nu va inchipuiti ca numai organizatiile fac marketing. Si micii intreprinzatori au nevoie de marketing. Si profesionistii au nevoie de marketing. Si eu am nevoie de marketing pentru serviciul meu de promovare in social media. De ce? Pentru ca fara marketing nu poti avea vanzari.

Asa ca voi merge joi 26 mai la conferinta Best Marketing 2016 organizata de Revista Biz la Crowne Plaza. Intrati pe pagina speakerilor sa vedeti si un invitat-surpriza care va vorbi despre marketing dintr-o perspectiva neobisnuita.

Vino si tu daca esti interesat de tendintele din industria de marketing, comunicare, branding, iti doresti cresterea vanzarilor, transformarea fanilor in clienti sau cauti strategii eficiente de marketing!

0b6290730f37b932b3743ca82abe4d3e

P.S.: si un funny cartoon pentru cei dintre voi cu simtul umorului dezvoltat!

sursa imagine articol: canva.com

Anunțuri