Ce inseamna brandul personal pe Instagram


El este exemplul perfect despre ce inseamna brandul personal pe Instagram si branding in general.

Nu mai stiu cum am ajuns pe contul lui de Instagram, dar sunt convinsa ca Instagram a fost inventat pentru oameni ca el.

Vorbesc despre Christian Watson, un tanar american de 24 de ani, nascut in statul Oregon (SUA), arhitect la baza. El se afla in spatele contului 1924.us de pe Instagram. Are multe tatuaje, are bretele la pantaloni, merge in bocanci si cand e frig, poarta budigai ca cei din primul razboi mondial. Ii place sa deseneze si sa scrie, sa faca fotografii si sa calatoreasca. Pana la 24 de ani a calatorit in 18 tari, a scris si a publicat o carte, era sa moara in ocean, a cazut de pe un varf de stanca si s-a pierdut in Olanda. S-a luptat cu depresia si a castigat. S-a urcat in tren si a traversat America. Contul lui de pe Instagram are peste 483.000 de followeri.

Christian Watson @1924.us

Aaa, si ii lipseste un dinte din fata.

branding pe instagram

Pana la 10 ani a fost crescut de bunicul sau care l-a invatat sa taie copaci si lemne, sa impacheteze o pipa si ca whiskey este cel mai bun scotch. L-a mai invatat ca increderea vine din mandria tacuta, si ca oamenii nu sunt definiti de greseli. Ii este recunoscator pentru ca datorita lui a devenit omul care este acum.

Nu si-a cunoscut tatal decat incepand cu varsta de 9 ani, cand s-a intors din armata americana pentru care a luptat timp de 18 ani. S-a intors din Desert Storm „invingator” si pe propriile picioare, dar schilodit mental si spiritual. Christian nu a avut o copilarie usoara si a scris despre asta in prima sa carte. Cand a implinit 24 de ani a scris in postarea de pe Instagram ca de acum incolo vrea sa schimbe vieti in mai bine, in felul lui, oricat de marunt. Ceea ce este o dorinta potrivita maturitatii si mai putin tineretii. Dar Christian nu este un tanar obisnuit. Spune ca-si doreste ce-si doreste toata lumea: un caine, o pisica, un lup si un urs, inca o pisica, copii si o sotie. De abia asteapta sa fie tata.

Postarile lui sunt adevarate pagini de jurnal in care scrie despre ce gandeste, ce simte, prin ce momente de viata trece. Scrie despre trecut si prezent, despre copilarie si adolescenta, despre munca. Desi sunt cat se poate de personale, postarile lui vorbesc in acelasi timp despre lucruri prin care fiecare dintre noi trece:

Frica

branding-instagram-1

„Me? Im scared shitless. It’s part of anxiety, and it’s a disease I’ll have til I’m gone. We keep our fears calm and quiet and don’t share them, to some of us they’re far more intimate than our bodies, secrets or beliefs.”

Crestere

branding-instagram-2

„I had hurt so many people because I had been hurt and I allowed myself to just think this is the way of the world. It isn’t.
Struggling is a bit part of growth, in order to rise – you have to weather the storm.
Grow.”

Fotografiile de mai sus ilustreaza seria motivationala a postarilor lui Christian. Daca esti pe social media, cu siguranta iti sunt cunoscute postarile motivationale care apar in feed-urile fiecaruia dintre noi, cu tot felul de citate. Imi plac ale lui Christian pentru ca pleaca dintr-o expresie personala si te poti identifica cu vorbele lui. Iar fotografiile sunt o schimbare bine-venita pentru Instagram, inundat cu selfie-uri, mic-dejunuri sanatoase si fashion shoot-uri. Cand ma uit la peisajele lui parca incep sa respir.

Christian deseneaza de la 6 ani. Spune despre el ca este un „visual identifier”: le acorda brandurilor o identitate vizuala, le ajuta sa-si gaseasca vocea. Isi propune sa ajute afacerile mici, branduri sau persoane sa-si construiasca cea mai frumoasa reprezentare posibila a propriei activitati. A facut design pentru canalul tv History, pentru cutii de cafea, logouri pentru sticle si timbre sau distilerii de whiskey.

Iata cateva exemple:

Design pentru brandul Suther din Louisiana

branding-instagram-3

Sau pentru o cafenea numita Little Victories

branding-instagram-4

Sau pentru o companie de camionete:

branding-instagram-5

Stilul lui Christian este foarte apropiat de cel folosit de reclamele si brandingul din anii 20 in America. Ii place sa includa animalele care se gasesc in padurile langa care a crescut: ursi, vulpi, acvile si serpi. Nu este o coincidenta ca site-ul si conturile lui de social media sunt denumite dupa anul 1924. Christian se simte apropiat de aceasta epoca a Americii, pentru ca desi el este un designer, deci artist, se considera un working class man, adica un om din clasa muncitoare. Anii 20 in America au insemnat o perioada de crestere si prosperitate economica si culturala. Acum ia avant si advertisingul, locomotiva care trage dupa ea valul consumerismului.

Postarile care arata brandingul sau, precum cele de mai sus sunt cateva, majoritatea se refera la munca si zbuciumul care se afla in spatele creatiei, despre locurile unde calatoreste, ganduri si emotii, ii aduce langa el pe cei care il urmaresc. Si le ilustreaza asa:

branding-instagram-6

branding-instagram-7

branding-instagram-8

Christian face aceste desene-miniaturi in creion, carbune sau penita. Daca nu deseneaza, atunci fotografiaza:

branding-instagram-10

Aparatele foto pe care le foloseste Christian sunt vintage: camere foto pe film. Iata arsenalul:

branding-instagram-9

Probabil ca numai un fotograf profesionist ar putea aprecia ce se vede in aceasta fotografie. Eu nu sunt unul, dar imi inchipui ca aceste aparate valoreaza o mica avere.

…..a, si o drona cu care face fotografii de la mare inaltime, precum ultima fotografie din articol.

Am spus mai sus ca nu este un tanar obisnuit. Iata un alt argument: in timp ce majoritatea dintre noi ne petrecem ore intregi uitandu-ne la feed-urile din social media (peste 8.500.000 de romani sunt pe Facebook si nu toti sunt mileniali, ci oameni intre 35-45 ani), Christian vorbeste intr-o postare despre cum s-a saturat sa se uite la ecranul telefonului mobil, din inertie, fara sa simta nicio emotie. Vrea sa interactioneze cu oamenii in stilul vechi, adica fata in fata, de aceea o sa plece intr-o calatorie spre Alaska, fara telefon, fara internet, nu va dormi in camere de hotel, si va inregistra toata experienta cu drona si doua aparate foto: Leica si Rollei. Fotografiile si gandurile lui vor forma a doua carte intitulata Forth goes the road (Drumul merge mai departe).

branding-instagram-13

In imagine se vede o masina: este masina care-l duce pe Christian in aventura sa spre Alaska.

Pastrand pasii descrisi in articolul meu Brandul personal – se poate construi?, prezint pe scurt cum isi construieste Christian Watson brandul personal pe Instagram:

CINE ESTE?

Christian Watson este designer de branduri, dar nu se defineste atat de simplu. El spune in descrierea contului:

„branding works, reclaimed wares and journeyman” (lucrari de branding, articole unice revalorificate, si calator – sper ca am tradus corect reclaimed wares)

IN CE CREDE?

Christian crede in munca sustinuta, in toleranta fata de omul de langa el. Crede ca tot ce face trebuie sa aiba un scop. Crede ca fiecare om care si-a gasit scopul trebuie sa mearga spre el cu hotarare si perseverenta. Respecta valorile americane pentru care au murit oameni. Spune ca viata nu este despre lasarea unei mosteniri, ci despre felul in care traim si interactionam cu cei din jurul nostru.

CE E IMPORTANT PENTRU EL?

Christian isi doreste ca arta si povestile sale sa fie pentru ceilalti mai mult decat o sursa frumoasa de inspiratie – sa aduca o schimbare in vietile oamenilor. In plan macro, interesul sau este sa contribuie la pastrarea locurilor istorice din America si aici se refera la catune cu cateva sute de locuitori sau case vechi din secolul trecut.

CE FACE?

Christian creeaza identitatea vizuala a unei companii sau a unui profesionist (etichete, carti de vizita, logo-uri, etc), desenand intr-un stil vintage american, caracteristic inceputului secolului XX.

CUM ISI COMUNICA BRANDUL?

Christian isi comunica brandul pe Instagram folosind urmatoarele instrumente:

  • desene miniaturale
  • fotografii ale locurilor in care calatoreste
  • texte despre sine sau lume
  • filmulete
  • fotografii cu rezultatele muncii sale

Inchei articolul cu cateva cuvinte scrise de Christian, cuvinte care vorbesc despre el, despre mine, despre tine ….:

„At my very core I am a scared little boy trying to grow up in a very weird new world. Everything our parents taught us is about how to deal with that world they grew up in, not the one we are all navigating now.”

Iulia

sursa fotografii: 1924.us

sursa imagine articol: canva.com

Anunțuri