Profilul LinkedIN: cateva recomandari


Sunt pe LinkedIN din 2012, am 832 de contacte si am invatat incet-incet ce inseamna aceasta retea.

Daca ai profil pe LinkedIN si nu stii cum sa-l completezi, iata cateva recomandari de la profesionisti mai experimentati, pe care le-am retinut si pe care le-am pus in practica.

Fotografia de profil

Este de preferat sa afisezi o fotografie realizata de un fotograf profesionist: o fotografie in care sa poti fi clar recunoscut/a, adica fata sa fie luminata corespunzator, tip buletin sau cap+ umeri.

Chiar daca am spus tip buletin nu inseamna sa pui o fotografie cu tine cu o atitudine de genul „am asteptat doua ore la Politie sa-mi vina randul de m-am saturat!”. Asa ca adopta un zambet lejer si o pozitie relaxata a corpului. Fara accesorii precum ochelari de soare sau palarii, LinkedIN nu este Facebook.

Nu cred ca o fotografie in picioare este potrivita.

Pentru doamne si domnisoare

Acorda atentie coafurii,  machiajului si tinutei: coafura trebuie sa-ti puna in valoarea trasaturile, machiajul sa fie discret, iar imbracamintea in culori neutre, adaptata varstei. Nu stiu de cate ori aratati voi buletinul, dar in cazul meu fotografia de pe LinkedIN este mai des vazuta decat fotografia mea din buletin.

Mai trebuie sa spun? Fara buze tuguiate sau decolteuri generoase, LinkedIN nu este Instagram!

Nume

Scrie-ti numele din buletin: prenume si numele de familie. Fara porecle sau dulcegarii precum frumusika sau scumpika, again: LinkedIN nu e Facebook!

Titlul de profil (professional headline)

Imediat sub nume este un camp pe care trebuie sa-l completezi cu titlul tau profesional sau al jobului.

Este foarte important ce scrii aici pentru ca in afara de poza ta si de nume, aceste cuvinte il ajuta pe cel care te vede pentru prima oara sa isi faca o parere despre tine si sa inteleaga cu ce te ocupi.

Pana mai acum doi ani, toti isi puneau titlul jobului asa:

HR Manager

Director vanzari

CEO

Arhitect

Initial si eu am scris social media consultant pe contul de LinkedIN si pe cartea de vizita, dar toata lumea ma intreba ce inseamna titlul asta si ce fac de fapt.

Asa ca am pus pe hartie ce fac in trei fraze, dupa care m-am straduit sa reduc aceste trei fraze la cateva cuvinte indeajuns de clare astfel ca persoana care imi vede fotografia si numele sa inteleaga imediat ce fac:

 Cresc vizibilitatea companiei tale prin social media

Este clar, la obiect, include domeniul de activitate!

Cand am vorbit cu persoane interesate de domeniul meu, au fost cateva dintre ele care mi-au spus ca le-a placut aceasta descriere si ca le-a convins sa ma abordeze. Aceasta descriere mi-a adus un lead care s-a transformat in client, desi nu pentru social media, ci pentru ce face George, adica web-design, dar nu-i bai ca e aceeasi firma :). Gasesti site-ul pe care l-a lucrat George aici.

Iata ce alte descrieri am gasit in feed-ul meu:

Building the Bank of the Future – asta e chiar interesanta, ma intreb ce-o fi Bank of the Future?

I will lead you where you’d like to get! – interesant, dar cam prea general, poate fi orice

Make money from your data: insights that work – clar si la obiect

Helping leaders to change behaviours using their stories – clar si la obiect

Un alt motiv pentru care professional headline este important este faptul ca apare in cautarile pe LinkedIN.

Ideea este sa surprinzi in cateva cuvinte esenta jobului sau serviciului tau dincolo de titlul din cartea de munca, sa pui accent pe ceea ce oferi celui care-ti vizualizeaza profilul.

Rezumat (summary)

Este o parte importanta a profilului tau, nu o sterge si nu o ignora.

Ce sa scrii

Varianta 1

Scrie despre tine pe un ton personal, dar lejer ca si cum ai fi la o cafea cu un posibil client: clientul vrea sa te cunoasca pe tine, nu lista cu firmele la care ai lucrat. Incearca sa pui pe hartie motivele pentru care ti-ai ales meseria sau domeniul respectiv.

Care sunt satisfactiile tale profesionale?

Ce probleme sau provocari trebuie sa depasesti?

Care sunt abilitatile pe care ti le-ai dezvoltat in meseria ta?

Ce oameni ai intalnit?

Cum ii ajuti?

Ce ai vrea sa schimbi in domeniul tau?

Si asa mai departe.

Varianta 2

Daca esti freelancer sau oferi un serviciu, vorbeste despre oamenii carora se adreseaza serviciul tau (clientii ideali), descrie problema cu care se confrunta si felul in care serviciul tau o rezolva.

Daca lucrezi cu clientii etapizat sau intr-un mod anume, prezinta acest lucru pe larg, ca sa nu pierzi timpul nici tu, nici clientul.

Cum sa nu scrii

  • Nu scrie despre joburile pe care le-ai avut, ai ocazia la capitolul Experienta.
  • Am vazut oameni care au scris in rezumatul lor o insiruire de cuvinte cheie pe trei randuri. Cam asa:

Online marketing, social media management, customer management, sales expert, customer relationship, sales management, customer retention, banking specialist,

Nu inteleg motivatia, probabil ca au scris pentru roboti. Numai ca LinkedIN este o retea de oameni …

  • Am vazut de asemenea rezumate scrise la persoana a III-a. Adica:

With over 16 years of CRM and Marketing experience in consulting and interim management roles and as a recognized visionary by industry analysts, X delivers immediate and measurable business results.
X has been living in the United Kingdom since 1994. He has a M.Sc. (cand. scient.) in experimental particle physics and mathematics from the Niels Bohr Institute, University of Copenhagen, Denmark, and he did his post-graduate work at CERN.

Parca il vad pe Octavian Ursulescu cu microfonul in mana, pe scena, citind rezumatul de pe o foaie. Mi se pare ciudat…

Additional info

Aici mentioneaza subiectele care te intereseaza si in legatura cu care vrei sa fii contactat sau vrei sa primesti informatii. In acest fel incurajezi interactiunea cu oameni care pot sa te ajute pentru ca si asta e unul din scopurile pentru care ne aflam pe LinkedIN si totodata descurajezi spamerii….in teorie.

Scopul profilului este:

  • pentru tine: sa te scoata din randul celorlalti profesionisti din acelasi domeniu de activitate si sa fii tinut/a minte
  •  pentru cel care iti vizualizeaza profilul: sa descopere o persoana interesanta, sa gaseasca puncte comune si astfel sa aiba motiv sa te accepte/invite in reteaua lui.

Despre LinkedIN pentru business am scris aici:

 

Iulia

(profilul meu LinkedIN)

P.S.: articolul meu nu este pentru domni din speta celui din imagine

linkedin fail

sursa imagine articol: canva.com

Anunțuri