Bronz 2016

Ne dam jos in statie si dupa cativa pasi ajungem la scarile care coboara la Plaja Modern. Vad marea. Ultima oara cand am vazut-o era anul 2006. Jur ca nu ma asteptam sa am reactia asta: mi s-au umplut ochii de lacrimi. Ma ia prin surprindere emotia mai ales ca nu sunt o impatimita a litoralului, nici macar nu stiu sa inot! De cand o avem pe Kimi am devenit o plangacioasa, imi zic, ma emotionez din nimic.

Am cazut de acord cu George sa fim intelepti de data asta si sa invatam din experienta pe care am avut-o in Grecia. Sa-ti spun de ce. Mergem noi intr-o excursie cu autocarul la Paralia Katerini prin 2003 si stam la plaja in fiecare zi, dar ne dam cu crema cu factor mare de protectie ca sa nu ne ardem. Si ne dam noi asa in fiecare zi si in penultima zi de plaja ne dam seama ca n-am acumulat niciun pic de bronz. Intamplator ne intalnim si cu o persoana din grupul nostru, persoana in cauza: bronzata bine. Nu ne surade ideea de a ne intoarce in Bucuresti fara bronz asa ca ne ambitionam si decidem ca in ultima zi sa stam la plaja toata ziua si fara nicio crema. Seara mergem la un restaurant pe plaja si comandam faimosul platou cu diverse vietati marine comestibile prajite: peste de tot felul, muslitos, caracatita si altele. Delicios! Doar faptul ca mancam ceva minunat ne mai putea deturna atentia de la pielea care ne frigea, pentru ca, ai ghicit!, ne-am ars! Si in ce hal: cu o mana mancam pestele, cu cealalta puneam gheata pe picioare si ne tanguiam, cand cu admiratie pentru bunatatile pe care le mancam, cand cu jale pentru pielea noastra arsa! In aceeasi seara am plecat cu grupul inapoi spre Bucuresti, iar in timp ce colegii de grup dadeau drumul la aerul conditionat, murind de cald, noi tremuram de frig din cauza frisoanelor. Acasa ne-a ajutat sor-mea, Alina care a turnat iaurt pe pieile noastre inrosite. Doar asa ne-am revenit. A fost cumplit!

Asa ca ne-am invatat lectia si de data asta am stabilit urmatorul program: o ora dimineata, pana la 10 si doua ore seara, incepand cu ora 17, cu crema de 30 SPF inainte de soare (inclusiv pe fata) si crema hidratanta dupa dus. Avand in vedere ca in Constanta te bronzezi si in statie, asteptand autobuzul, pana la plaja mi-am dat pe fata si cu o crema cosmetica cu 15 SPF. Si a fost bine! Nu ne-am inrosit, nu ne-am decojit, ne-am bronzat cu o tenta frumoasa fara sa fim prea negri. Nici nu e bine pentru pielea matura. De altfel am fost foarte atenta ca atunci cand incepea sa mi se incalzeasca pielea sa schimb pozitia, nu am stat sa ma friga. Am mai observat ca pentru mine factorul de protectie 30 este cel mai bun. Ni s-a terminat fasul cu 30 SPF si am inceput sa ne dam cu unul de 20 SPF. Ei, pentru pielea mea 20 SPF nu era indeajuns, asa ca n-am mai stat la soare, m-am tras la umbra. Si din acel moment nici n-am mai suportat soarele, asa ca atat cat m-am bronzat pana atunci, cu asta am ramas. Nu-mi pare rau, am venit pe litoral mai mult pentru mare si relaxare, decat sa ne intoarcem noi prajiti.

Imi aduc aminte de nemtoaicele pe care le vedeam pe plaja prin anii 80: stateau la soare toata ziua si erau atat de negre de ziceai ca sunt date cu crema de pantofi. Horror! Asa ca daca mergeti in concediu la mare, aveti grija cum stati la soare. Incepand cu 35-40 de ani, soarele nu mai face asa de bine pielii.

In rest: concediu placut si multa distractie!

Iulia

sursa foto: canva.com

2 gânduri despre „Bronz 2016

Adăugă-le pe ale tale

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.

Creează un site web sau un blog la WordPress.com