Ce este Atelierul digital de la Google


Am aflat despre Atelierul digital de la Google dintr-un email de la Zelist, daca imi aduc bine aminte.

Daca ai un business si un site pentru business, si esti interesat sa-l folosesti ca sa-ti atingi obiective de business (cresterea interesului pentru serviciile/produsul tau, obtinerea de lead-uri, vanzari, etc) atunci esti la curent cu batalia dintre companii pentru a ajunge sau a ramane pe prima pagina Google.

Daca de toata treaba asta care tine de aspectul digital al businessului tau se ocupa o alta companie, atunci nu te intereseaza acest Atelier digital.

In ultimii zece ani am avut contact cu termeni precum SEO, SEM, cuvinte long-tail, keywords, Google Adwords, mobile-responsive, Google Analytics, etc oarecum indirect, ascultandu-l pe George cand imi povestea despre ce-a facut la birou, pentru site-ul nostru sau al altuia.

Avand in vedere ca in ultimii ani m-am avantat in oceanul in permanenta schimbare si evolutie care este social media, am simtit nevoia sa structurez toate informatiile pe care le stiam pana in acest moment, asa ca m-am hotarat sa merg la sursa.

M-am inscris la Atelierul digital Google si am parcurs toate cele 23 de module.

atelierul digital google

Ce este Atelierul digital Google?

Atelierul digital de la Google este un curs in care inveti notiuni introductive despre diferite subiecte care tin de prezenta si promovarea afacerii in online.

Fiecare modul din cele 23 de module este alcatuit din 3-6 lectii sub forma de video. Daca nu-ti convine video, ai posibilitatea sa citesti transcrierea textului. In total sunt 89 de lectii.

Lectiile dureaza intre 3-6 minute, iar la sfarsitul fiecarei lectii pui in practica informatiile din video ca sa te asiguri ca ai inteles corect.

La sfarsitul fiecarui modul mai dai o verificare din toate lectiile parcurse.

Care sunt subiectele prezentate in Atelier?

Iata titlurile celor 23 de module:

Unde exista oportunitati in mediul online?

Primii pasi catre succesul online

Creeaza-ti o prezenta online

E-mail marketing

Foloseste-te de cautarile pe web

Notiuni introductive despre SEO

Optimizarea site-ului si a rezultatelor afisate

Avantajele publicitatii prin motoarele de cautare

Construirea anunturilor in motoarele de cautare

Notiuni introductive despre statisticile online

Analizele statisticilor online

Prezenta online-offline

Promovarea geo-localizata

Publicitatea pe retelele de socializare

Gestionarea brandului pe retelele de socializare

Promovarea pe dispozitivele mobile

Integrarea campaniilor de mobile

Publicitatea pe alte site-uri

Publicitatea in reteaua de display

Cum sa faci export online

Cum sa faci branding prin video

eCommerce in era digitala

Cum sa vinzi mai mult online

Ce mi-a placut

Informatiile sunt clare si bine structurate.

Testarile sunt de tipul

adevarat/fals,

alege raspunsul corect,

pune in ordine corecta,

elimina varianta gresita,

etc.

Actorii care citesc textul sunt placuti si au dictie buna.

Mi-au placut de asemenea animatiile.

Toate lectiile sunt usor de parcurs, iar daca ai gresit testul de verificare, te poti intoarce asupra rezultatelor ca sa vezi unde ai gresit si sa corectezi.

Dupa ce-am trecut si peste verificarea finala, am capatat un certificat in pdf eliberat de Google.

Atentie!

La doua intrebari de verificare mi-am dat seama ca au setat bifarea raspunsului corect in alt camp. Adica raspunsul corect este „long-tail”, dar ei au bifat ca fiind corect campul cu raspunsul „long-hair”, iar eu desi bifam raspunsul corect, rezultatul imi spunea ca am gresit.

Cui foloseste Atelierul?

Asa cum am spus mai sus, informatiile pe care le inveti in Atelier sunt introductive, adica 2+2=4. De exemplu: asa cum eu n-am aflat nimic nou in modulul despre social media, tot asa nici tu nu vei afla nimic nou daca esti specialist SEO sau Adwords.

Atelierul este folositor pentru cei care fac primii pasi in online, fie ca sunt studenti, profesionisti sau proprietari de afaceri care vor sa afle directiile in care se pot indrepta online pentru a-si creste businessul.

De altfel asta si doreste sa fie Atelierul: „un motor de crestere pentru Romania”.

Daca te-a ajutat articolul meu, da-i un share pe conturile tale 🙂

Iulia

Anunțuri