Social Media vinde


Pe 22 septembrie am fost la Open Connect Summit #6 de la Connect Hub. Nu stiam de aceste evenimente cand am vazut postarea Sabinei Cornovac pe pagina ei de Facebook unde spunea ca este speaker la aceasta conferinta. E adevarat ca mi-a placut si titlul conferintei si introducerea 🙂

Fii sincer: Nu faci bani din social media.

E momentul sa te opresti din a investi in campanii care nu-ti aduc clienti.

Vino sa inveti cum sa transformi fanii de pe social media in clienti pentru afacerea ta.

Social Media vinde

Speaker-ii la aceasta conferinta au fost:

Sabina Cornovac – sabinacornovac.ro

Florin Grozea – floringrozea.com

Alexandru Kelerman – kelerman.com

Marian Ionescu – mariciu.ro)

Adriana Sandru – adrianasandru.ro

Amalia Savinescu – amaliasavinescu.ro

Liviu Taloi – liviutaloi.ro

Cristian China-Birta – cristianchinabirta.ro

Iata ce am retinut:

Sabina Cornovac

Social Media nu vinde, ci influenteaza vanzarile. Iar la F64 social media influenteaza 10% din totalul vanzarilor.

„Suntem pe social media sa ajutam clientii, nu sa le vindem direct! Social media creeaza comunitati, nu piete de desfacere!”, spune Sabina.

Care sunt elementele care definesc prezenta F64 in social media?

  • customer care
  • user-generated content
  • real-time marketing
  • strategie SMART

Realizeaza continut de calitate si raspunde fiecarui mesaj.

Florin Grozea

Construieste o relatie personala cu oamenii care iti scriu, fie ca te lauda, fie ca te critica.

Raspunde fiecarui comentariu din social media, zilnic

Construieste-ti brandul personal folosind social media, pentru ca astfel te cunosc oamenii, iar oamenii vor sa lucreze cu alti oameni pe care ii cunosc.

Ajuta-i pe altii asa cum vrei sa fii ajutat.

Gaseste profesionistii si brandurile care te intereseaza si intra in comunicare cu ei.

In spatele fiecarei aprecieri a paginii sau a postarii se afla o persoana adevarata.

Publica in fiecare saptamana continut relevant pentru tine si pentru clientii tai fara sa incerci sa vinzi, ci sa aduci valoare.

Fa-ti un program si urmareste-l cu consecventa!

Intreaba si cere ajutor, multumeste fiecaruia in parte.

Gaseste o modalitate prin care sa-i implici pe oameni in ceea ce faci tu.

Abordeaza profesionist promovarea online.

Experimenteaza.

Atrage oamenii care gandesc ca tine.

Vorbeste despre problemele tale, nu te sfii sa fii vulnerabil in fata oamenilor.

Elimina: timpul in fata televizorului, serialele, jocurile online.

Citeste: carti care iti folosesc, care te ajuta sa inveti si sa te dezvolti, nu beletristica.

Florin Grozea a publicat o carte, iar astazi tine primul sau eveniment despre care aflati pe siteul lui.

Alexandru Kelerman (caruia ii place cafeaua Origo)

Sa ne luam inima in dinti si sa incepem sa cumparam reclama platita pe Facebook, adica Facebook Ads. Chiar daca incepem cu 50$ sau 100Ron.

Concentreaza-te asupra reclamelor care se adreseaza local.

Nu promova oferte sau discounturi pentru ca vor veni oameni care cauta mocangeala, dupa care vor pleca in numar mare.

Promoveaza experiente premium.

Investeste in video si vezi cum poti sa atragi atentia omului care vizioneaza filmuletul cu sunetul off (pentru ca Facebook are auto-play, dar fara audio). O solutie pot fi subtitrarile sau diverse efecte.

Formula Kelerman:

  • capteaza atentia
  • informeaza/educa/amuza
  • cheama la actiune (call-to-action)

Marian Ionescu (blogger la mariciu.ro si vlogger la MariciuShow #unvlogpezi) a vorbit despre cum se fac campaniile cu endorseri:

Alege brandurile cu care rezonezi.

Cauta intotdeauna seriozitate.

Asociaza-te cu influencerii si comunitatile care se potrivesc brandului.

Joaca-te!

Fii natural!

Adriana Sandru (care incearca sa se lase de fumat)

N-ai Facebook, nu existi!

Timpul in magazin s-a redus drastic, ma duc sa iau brandurile pe care le cunosc, n-am timp sa aleg altele.

Pentru ca timpul pe Facebook este mult mai mare (nota mea: o statistica recenta spune ca romanii stau in jur de 3-5 ore pe Facebook), brandul tau trebuie sa fie pe Facebook.

Familiarul vinde.

Analizeaza si masoara tot.

Triada Sandru – Fii PAC

  • prezent
  • activ
  • constant

Amalia Savinescu a vorbit despre strategie vizuala si personal branding. Ne-a aratat o serie de imagini pe principiul asa da/asa nu care mie imi place tare mult 🙂 . Ne-a recomandat sa privim imaginea noastra prin filtrul denotatie vs conotatie, adica ce spune aceasta imagine despre noi si daca ne place ce spune. Chiar si o imagine depasita sau confuza spune ceva despre noi.

Liviu Taloi si 3 idei despre Social Media

1.Cum masuram (ne uitam) social media?

Nu masuram la fel cum masuram marketingul clasic.

2. Cum ascultam social media?

Daca rezultatele pe Google search sunt statice, rezultatele unei cautari pe social media sunt reale.

3. Cum vorbim pe social media?

Liviu ne recomanda sa folosim formula sa

Formula cu pisici by Liviu Taloi (aplicata pe o durata de 9-12 luni)

  • 1 postare din 15 sa fie din categoria BUY ME!
  • 4 postari din 15 sa fie din categoria INFORM ME!
  • 10 postari din 15 sa fie din categoria ENTERTAIN ME!

Cristian China-Birta

Nu social media vinde. Tu vinzi!

Chinezu ne recomanda intai sa ne gandim CE vrem sa vindem prin social media (produse, servicii, brand, self-ceva, nimic) si CUI?

CUM vinzi prin social media? Atentie la:

  • tone of voice
  • comunicate de presa
  • ads
  • influenceri
  • resurse
  • rabdare

Beneficiile prezentei pe social media:

  • brand awareness
  • content marketing
  • umanizarea mesajului
  • feedback
  • buzz
  • optimizare
  • preventie
  • imprietenire cu influencerii
  • teste
  • costuri (mai mici, dar nu deloc)

Prezenta pe social media NU este gratuita, ea COSTA MAI PUTIN decat marketingul traditional, dar totusi costa.

Dupa o pauza in care am hranit si stomacul, nu numai mintea, cu ceva paste si aperitive, a urmat a doua parte a evenimentului si anume cea a intrebarilor si a discutiilor libere.

Printre alte intrebari si comentarii, iata ce mi-a placut mie.

O doamna din domeniul design interior le-a spus speakerilor ca ea lucreaza cu 3 bloggeri, i-a platit pentru a scrie articole despre compania ei, dar ca este foarte suparata pentru ca acesti bloggeri au colaborat si cu alte companii din domeniu, si anume – competitia. Ce sa faca sa-i determine pe acestia sa nu mai scrie despre „ceilalti”?

Raspunsul scurt si ieftin: nu are ce sa faca, sa nu mai fie suparacioasa.

Raspunsul pe larg si scump: sa ii plateasca pentru exclusivitate. Daca nu intelegi cum vine treaba asta, uite ce exemplu a dat Florin, exemplu despre care el spune ca s-a intamplat in realitate.

Prin 2008, o firma producatoare de electronice a mers la toate casele de productie muzicala din Romania si a platit pentru ca in clipurile produse de ele, timp de un an, sa nu apara decat produsul lor. A fost o suma imeeensa, dar asa respectiva firma si-a asigurat exclusivitatea. Si se pare a avut rezultatele asteptate.

Pentru ca am pus o intrebare despre campanii cu influenceri pe Instagram, am primit un cadou de la Solaris.

Fotografiile mele le vedeti pe contul meu de fb.

Iulia

Anunțuri