Snapchat in Romania 2016 – studiu


La Webstock 2016 Andrei Canda de la iSense Solutions a prezentat in premiera primul studiu care se refera la prezenta Snapchat in Romania.

Cercetatorii au intrebat despre Snapchat 1049 de persoane, cu varsta de 14+ ani, care detin un smartphone si locuiesc in mediu urban.

Pentru Snapchat au luat ca termen de comparatie Instagram si Facebook, iar pentru respondenti, au luat ca termen de comparatie intreaga populatie.

Iata cifrele care ne-au lasat pe toti cu gura cascata, avand in vedere ca majoritatea celor din sala nu se incadrau in intervalul de varsta cautat de cercetatori.

Notorietate Snapchat in Romania

Daca romanii stiu despre Snapchat in procent de 18%, tinerii cu varsta intre 18-24 de ani stiu in procent de 47%.

Cati utilizatori de Snapchat sunt in Romania

In randul celorlalti, doar 9% si-au deschis conturi de Snapchat, in timp ce in randul tinerilor cu varsta intre 18-24 de ani 31% si-au deschis cont pe Snapchat. 31% and rising! Acest procent se apropie vertiginos si in curand il va ajunge pe cel de 56% care se refera la cati dintre acesti tineri au cont pe Instagram.

Ce aplicatii folosesc adolescentii (14-17 ani) –

au fost intrebati atat adolescentii, cat si parintii acestora

Iata raspunsurile parintilor:

17% au mentionat Snapchat

81% au mentionat Facebook

51% au mentionat Instagram

Iata raspunsurile copiilor:

52% au spus ca folosesc Snapchat

83% au spus ca folosesc Facebook

64% au spus ca folosesc Instagram

Cati utilizatori folosesc Snapchat zilnic sau de mai multe ori pe zi

Dintre romanii care au cont pe Snapchat, 55% intra cel putin zilnic (56% pe Instagram, 88% pe Facebook).

Dintre tinerii care au 14-17 ani si cont pe Snapchat, 65% intra cel putin zilnic (78% pe Instagram, 92% pe Facebook).

Dintre tinerii care au 18-24 ani si cont pe Snapchat, 57% intra cel putin zilnic (81% pe Instagram, 95% pe Facebook).

Cate minute petrec pe Snapchat

Tinerii de 14-17 ani stau pe Snapchat in jur de 35 minute, 118 minute pe Facebook si 74 minute pe Instagram.

La tinerii de 18-24 ani perioada de timp petrecuta pe Snapchat scade la 26 de minute, stau 178 minute pe Facebook si 64 minute pe Instagram.

Exista o preferinta pentru Snapchat?

Da, 41% dintre tinerii de 14-17 ani posteaza mai des pe Snapchat decat pe celelalte doua platforme (35% posteaza pe Facebook, 24% pe Instagram).

De asemenea, 62% dintre ei prefera sa posteze clipurile cu momente din viata lor pe Snapchat, in loc de Facebook (26%) sau Instagram (12%). Diferenta dintre procente este mare!

Este Snapchat cea mai inovativa aplicatie?

Tinerii de 14-24 ani considera ca Snapchat este cea mai inovativa aplicatie a anului, in comparatie cu restul populatiei care plaseaza Snapchat pe locul 4 dupa Waze, Facebook si WhatsApp.

Ca sa fac un rezumat, iata

PROFILUL UTILIZATORULUI de SNAPCHAT din Romania

asa cum reiese din acest studiu:

  • are varsta cuprinsa intre 14-17 ani,
  • intra in aplicatie zilnic sau de mai multe ori pe zi,
  • petrece aici in jur de 35 de minute
  • prefera Snapchat in detrimentul celorlalte platforme social media pentru a impartasi momente din viata lui
  • doreste sa se distreze/amuze

Concluziile trase de cercetatorii iSenseSolutions:

  • Snapchat este o retea la inceput de drum in Romania, dar cunoscuta, in special de catre tineri
  • utilizarea Snapchat in randul tinerilor este mare si este in crestere!
  • parintii nu stiu de prezenta copiilor lor pe Snapchat
  • tinerii nu petrec foarte mult timp pe Snapchat…
  • …dar sunt foarte activi!

Andrei a mentionat si cateva recomandari pentru companiile care sunt interesate sa ajunga la audienta de pe Snapchat pe care le-am prezentat aici:

CUM SA FOLOSESTI SNAPCHAT PENTRU COMPANIA TA.

Dar sa scriu si cateva impresii personale. A fost primul an in care particip la Conferintele Webstock ca half-day blogger. Am ales micro-conferintele New Social Media si New Ideas for Marketers.

Ca majoritatea conferintelor de social media la care am participat pana acum, sala a fost plina ochi cu bloggeri de food, de parenting, de beauty, cu vloggeri din Bucuresti si provincie, cu oameni din marketing si social media, oameni din agenti sau de la clientii agentiilor.

La pauza de pranz, in zona din fata salii zici ca erai pe peronul metroului la Victoriei, la ora 18! Am avut dreptate sa ma imbrac lejer, cu tricou cu maneca scurta si niste mergatori in picioare. Stiam ca voi sta multe ore pe scaun si ca ma vor lua durerile de mijloc asa ca macar picioarele sa-mi ramana valide. Asta a fost motivul pentru care n-am luat full day.

Multa viermuiala, toata lumea vorbind cu toata lumea. Este ceva sa vezi ca interesul pentru social media se afla la cote asa mari. Este bine pentru companii, este bine pentru agentii si toti oamenii care se ocupa cu promovarea companiilor in social media, asa ca mine :).

Cu siguranta voi participa si anul viitor!

Iulia

sursa foto: iSenseSolutions

Anunțuri