Ce se intampla cu votul anulat


Articolul de mai jos nu face parte din nicio categorie a blogului meu. Si totusi trebuie sa-l scriu pentru ca este vorba despre ceva ce am aflat zilele astea de la George. Iar George a aflat cercetand informatiile legate de mecanismul votarii in tara noastra.

Ce am facut eu pana acum: cand am fost nemultumita de candidati, nu am mers la vot. George a ales alta varianta: cand a fost nemultumit, a mers sa voteze, dar si-a anulat votul.

Poate asa ati facut si voi.

Ce se intampla cand nu mergi sa votezi, ai aflat de la Petreanu.

Acum o sa-ti spun de ce este la fel de gresit sa mergi sa votezi, dar sa-ti anulezi votul.

Si eu si George plecam de la presupunerea ca atunci cand iti anulezi votul, acesta este dizolvat, este ca si cum n-ar fi existat, egal cu zero, nada de nada.

Ei, dupa cum vei vedea in exemplul de mai jos, aceasta presupunere este gresita.

Sa zicem ca avem 100 de oameni inscrisi pe listele de vot.

Din cei 100 de oameni, merg la vot 40, restul de 60 nu se prezinta.

Cei 40 au votat astfel:

PSD – 18 voturi
PNL – 10 voturi
USR – 4 voturi
ALDE – 2 voturi
UDMR – 2 voturi
4 oameni au dat VOTURI ANULATE

Rezultatul in urma numararii voturilor este urmatorul:

PSD – 45%

PNL – 25%

USR – 10%

ALDE – 5%

UDMR – 5%

voturi anulate – 10%

CE SE INTAMPLA CU CELE 4 VOTURI ANULATE, reprezentand 10% din totalul voturilor?

Voturile anulate nu sunt dizolvate, nu dispar, ci SUNT LUATE IN CALCUL.

Eu:

baejnebun

Modalitatea prin care voturile anulate sunt luate in calcul este urmatoarea: redistribuire.

Adica voturile anulate exprimate in procent (despre care credeam ca sunt egale cu zero!!!) CONTRIBUIE la rezultatul votarii astfel:

Din cei 10%, fiecare partid primeste cate o parte din acest procent:

PSD primeste 4,95%
PNL primeste 2.75%
USR primeste 1.1%
ALDE primeste 0.55%
UDMR primeste 0.55%

REZULTATUL FINAL constituit din voturile valide + voturile anulate este acesta:

PSD are 49.95%
PNL are 27.75%
USR are 11.1%
ALDE are 5.55%
UDMR are 5.55%

CONCLUZIE

Cei 4 oameni buni care au fost la vot, au zis ca n-au cu cine sa voteze si si-au zis ca mai bine sa-si anuleze votul decat sa-l dea unui candidat in care nu cred, au validat exact structura votului MAJORITATII.

Pai, cum vine asta? Eu il anulez si el se duce sa ingroase numarul voturilor pentru un partid sau altul pentru care nu vreau sa votez?!

Deci eu merg duminica la vot. Si votez.

Ceea ce va recomand si voua.

Iulia

