Momente cu si despre mine


Astazi e ultima zi din 2016. Nu fac (inca!) o rememorare a ceea ce am trait anul asta.

In schimb nu stiu cum mi-a venit, dar am inceput sa-mi aduc aminte de tot felul de momente si evenimente distractive din copilarie sau adolescenta. Habar n-am de ce :). Si mi-am zis sa le pun pe hartie, in ordinea in care mi-am adus aminte, ca sa va distrati si voi cu mine 😛

So here we go!

In scoala generala am participat la o selectie pentru un lot de gimnastica. Am ratat sa devin noua Nadia Comaneci pentru ca in loc sa fac podu’ de sus, l-am facut de jos. Pfff! 😛

Am fost la Cantarea Romaniei in scoala generala. Impreuna cu alti colegi din scoala, mai mari sau de aceeasi varsta cu mine, puneam in scena un fel de poveste, in versuri. Eram cu totii imbracati in costume populare. Tin minte ca aveam marama, ie si o fota foaarte frumoasa, cu fir auriu, o nebunie! Am fost si pe scena la Palatul Copiilor, cred :P.

Tot in generala, am facut parte dintr-un grup de dansuri moderne. Nu mai stiu daca tot la Cantarea Romaniei sau nu. Diriginta noastra, care era profesoara de sport, ne-a compus dansul. Evident ca toata lumea trebuia sa se miste la fel. Din pacate, oricat s-a straduit sa ma convinga sa fac o pirueta spre dreapta, eu o faceam spre stanga. Inclusiv cand a trebuit sa ne producem pe scena 😛 .

Cu cateva zile inainte ca toti elevii din clasa intai sa faca portretul de scolar, cum se obisnuia pe-atunci, am vrut sa vad cum functioneaza lama de ras. Si intr-o seara am luat aparatul de ras si l-am aplicat pe o spranceana. Cand a vazut mama, sa lesine. De-a doua zi, in fiecare dimineata, inainte sa plece la serviciu, se machia ea, apoi imi desena mie cu creionul dermatograf jumatatea de spranceana lipsa 😛 😛 😛 pana mi-a crescut la loc. Fotografia de scolarita ma infatiseaza pe mine zambitoare cu o juma’ de spranceana lipsa. Epic! Aveam 7 ani.

Cand veneam de la liceu, aruncam ghiozdanul si dadeam televizorul pe MTV care tocmai se lansase. Ah, ce mai dansam Lambada!

Am vazut filme pe casete VSH traduse de Irina-Margareta Nistor. Imi aduc aminte ca am vazut Commando cu Arnold Swargenegger si filmul ala cu Chuck Norris cand iese el cu masina de sub pamant!

Sunt mioapa. Am inceput sa port ochelari din clasa I, dar nu mi-a placut si o data am incercat sa scap de ei, ascunzandu-i intr-o crapatura a zidariei blocului in care stateam. Cand m-a intrebat mama unde sunt ochelarii, i-am spus ca nu stiu si am dat din umeri :P. Din 1999 port lentile de contact.

In 2007 am decis sa-mi corectez dintii care erau claie peste gramada. Doctorita mi-a scos patru dinti si mi-a pus aparat ortodontic fix, din ala metalic, pe care l-am purtat doi ani. In fiecare luna, asteptand sa intru la doctorita pentru verificari si alte operatiuni, eram eu, femeie maritata si o droaie de copii intre 5 si 10 ani. La fiecare „strangere” a aparatului, imi schimba elasticele si, obisnuita cu copii fiind, ma intreba ce culoare de elastice vreau sa-mi puna: roz, bleu? Da. De parca niste elastice roz-bombon i-ar fi oprit pe oameni sa se holbeze la fiarele din gura mea :P.

Ce citeam in liceu? Science-fiction: Dune, colectia Anticipatia, Asimov, Ursula K. LeGuin, Vladimir Colin, George Anania, Romulus Barbulescu, etc. Si acum la fel.

Filme/seriale preferate? Da, tot science-fiction: Star Trek, Star Wars, Stargate, Stargate Universe, Stargate Atlantida, Blade Runner, etc.

Am invatat franceza la scoala si din revistele Pif et Hercule si Rahan. Mama, ce ma distrau si ce le-am tocit tot rasfoindu-le!

Nu mai stiu cum mi-au cazut in brate primele reviste de comics-uri. Cred ca eram tot in generala sau in primele clase la liceu. Imi placeau la nebunie desenele si povestile: Batman, Superman, Wonder Woman, Liga de Justitie, Tinerii Titani, Xmen, etc. N-am aruncat nicio revista, evident :P. Iti inchipui ce fericita sunt de cand Hollywood a inceput sa faca filme cu toti acesti eroi. Yupiiii!

Bunica mea a fost croitoreasa. La un moment data mi-am zis Ia sa vad daca sunt si eu in stare si mi-am cusut singura doua bluze (de mana!). O experienta ce va ramane unica pentru ca spatele meu nu rezista la asemenea provocare.

Cand plecau parintii seara, la vreo piesa de teatru si ramaneam acasa singura cu sor’mea, puneam la pick-up albumul Hotel California de Eagles. Stiu si acum versurile pe dinafara :). Ascultam si alte viniluri, inclusiv din-alea mici, pe 45 de turatii.

Invat cu usurinta limbi straine. Am invatat engleza si franceza in scoala, italiana de la RaiUno cand am inceput sa ne uitam la posturi straine, dupa 89. In primul an de facultate, cand invatam limba araba, am vrut sa invat si spaniola concomitent. M-am dus la cateva ore de spaniola, dar n-am putut sa invat declinari si conjugari in spaniola si araba in acelasi timp, simteam ca mi se incurca neuronii. Asa ca am renuntat la spaniola. Iar dupa facultate, araba a ramas doar pe diploma pentru ca am decis un alt drum pentru mine.

Lectura preferata in liceu: Mircea Eliade. Am adorat tot ce-am citit, dar mai ales Istoria credintelor si ideilor religioase. Da, stiu, very nerdy ca sa nu zic tocilara :P, dar pentru mine era fascinant sa aflu si sa inteleg atat de multe despre om si istoria lui. Mottoul meu a fost si este in continuare: Vreau sa stiu!

Nu mai port pulover cu gat, asa-numita helanca. Am purtat aproape exclusiv helanci iarna, in timpul facultatii. Orele de curs la Universitate se tineau in sali foarte inalte si largi, iar caloriferele nu faceau fata. Imi aduc aminte ca imi ingheta mana pe stilou, iar de cateva ori am atipit din cauza frigului care accentua oboseala. Pentru ca da, mergeam la toate cursurile, si la toate seminariile, iar dupa facultate mai mergeam si la Biblioteca Nationala, pentru lectura :P.

Cam atat. Daca imi mai aduc aminte, mai scriu.

Pana atunci, va urez La Multi Ani si tot ce va doriti pentru 2017!

Iulia

